شبکه های اجتماعی
اولین نمایشگاه و کنفرانس فرانچایز در ایران - رضا مهدوی
مدیریت برند، جایگاهی از قلم افتاده
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷
تسخیر بازار با رویکردی تهاجمی
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷

فرانچایز چیست؟

فرانچایز یا همان اعطای حق نمایندگی امتیازی است که گیرنده در ازای پرداخت حق الزحمه و درصدی از در آمد ناخالص به فرانچایز دهنده ،حق استفاده از علامت تجاری، نام و تبلیغات فرانچایز دهنده را برای مدت محدود و جهت ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه را خواهد داشت.
در حقیقت این سیستم روشی مطمئن برای سرمایه گذاران جدیدی بوده که علاقمند به راه اندازی کسب و کار در زمینه مشابه با شرکت فرانچایز دهنده است ،در این روش شخص می تواند با ریسک کمتر،علی رغم درصد سود ظاهری کمتربه دلیل دسترسی به بازار فروش از قبل ثبات یافته، سود واقعی بیشتری داشته باشد.

از نمونه های موفق جهانی فرانچایز می توان به مک دونالد، استارباکس، ساب وی و …. اشاره کرد.

مزایای استفاده از فرانچایز

· سرمایه گذاری با ریسک کمتر
· عدم نیاز به تخصص یا تجربه زیاد
· دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت شده
· سود دهی‌ سریع
· عدم نیاز به تبلیغات جداگانه
· استفاده از آموزش‌های اولی‌ شرکت فرانچایز دهنده
· عدم وابستگی بازار فروش به قوم یا ملیت خاص

اولین کنفرانس و نمایشگاه فرانچایز در ایران در تاریخ ۴و۵ تیرماه ۱۳۹۳ در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

این کنفرانس به طور قطع به افزایش سطح آگاهی افراد علاقمند به این حوزه کمک شایانی خواهد کرد و نمایشگاه مربوطه فرصت خوبی است برای کسانی که مایلند با سرمایه ای نسبتا اندک به راه اندازی یک کسب و کار موفق اقدام کنند. خدمات نامناسب ، عدم انسجام و یکپارچگی و عدم مدیریت برند در فرانچایزهای ایرانی بخشی از مشکلات این حوزه در کشورمان محسوب می شود که امید است با برگزاری این کنفرانس سطح کیفی خدمات و محصولات ارائه شده توسط فرانچایزهای ایرانی ارتقا پیدا کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!