مصائب برندسازی در ایران

توسط ۷ اسفند ۱۳۹۲ اخبار بدون دیدگاه
مصائب برند سازی در ایران

مصائب برند سازی در ایران

مدیر برند شرکت همراه اول با بیان اینکه در ایران، برندسازی، درک نشده است، تاکید کرد در مسیر برندسازی در کشور مشکلات عمده وجود دارد.

به گزارش آفتاب ری به نقل از ستاد خبری هشتمین کنفرانس برند، رضا مهدوی با تاکید بر اینکه در ایران تمرکز بر روی تولید محصول است، ادامه داد: متاسفانه در کشور ما، کسی به فکر برندسازی و ارائه محصولات و کالاها با برند نیست. این درحالی است که کشورهای دیگر، با قدرت در این عرصه کار کردند و درآمدهای آنان از برندسازی از بودجه درآمد نفتی کشور ما بیشتر است.

 وی همچنین به نقش برندسازی در توسعه صادارت اشاره کرد و گفت:  ایجاد برند موفق، باعث می شود وارد بازار جهانی شویم و بتوانیم با رقابت، بازار جهانی را با محصولات ایرانی، تسخیر کنیم. نباید فراموش کرد هر محصولی که تولید می شود، مشابه آن در بازار، وجود دارد. تنها موضوعی که باعث تفاوت دو محصول مشابه می شود، داشتن برندی شناخته شده است.

با این حال ، مهدوی تاکید دارد در مسیر برندسازی در ایران مصائب و مشکلات بسیاری وجود دارد. وی توضیح داد: در ایران اولین مشکل در برندسازی، نبود قانون شفاف است. به لحاظ حقوقی، صاحبان صنایع نمی توانند با خیال آسوده فعالیت کنند، چرا که ممکن است محصول دیگری دقیقا با برندی مشابه در بازار توزیع شود و بخشی از سهم درآمدی برند اصلی را از آن خود کند.

مهدوی همچنین گفت: دانش برند در ایران نوپاست و بسیاری، برندسازی را با طراحی گرافیک یکی می دانند. برای همین بدون بررسی دقیق، تنها با الگوگیری از برندهای خارجی و بدون توجه به پارامترهای بومی سازی، برندی را طراحی می کنند که در نهایت با شکست روبرو می شوند.

مشاور عالی ستاد برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی برند تاکید کرد برندسازی، کاری بسیار فراتر از طراحی لگو است. در واقع برند بر اساس هویت محصول و سازمان باید طراحی شود. متاسفانه در این مقوله هنوز شرکت ها اطلاع و آموزش دقیق و درستی ندیده اند.

 شایان ذکر است هشتمین کنفرانس بین المللی برند به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد حوزه برند کشور، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه جاری در محل مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می‌شود.

لینک خبر

نظر شما

ایمیل شما منتشر نمی‌شود.