همگام با دنیای بازاریابی دیجیتال

توسط | دیجیتال مارکتینگ, مطالب حوزه بازاریابی, مطالب حوزه تبلیغات | بدون دیدگاه

“همگام با دنیای بازاریابی دیجیتال” حوزه بازاریابی و برندسازی دیجیتالی با ورود تکنولوژی های جدید و دسترسی روزافزون جامعه به دنیای مجازی و تغییر سبک زندگی مردم، بیش از گذشته حایز اهمیت شده است و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به فکر استفاده از این بستر ارزشمند افتاده اند. به همین منظور بسیاری از شرکت ها با ایجاد واحد بازاریابی و برندسازی دیجیتالی به فکر استفاده از این بستر ارزشمند افتاده اند و در حال توسعه فعالیت هایشان در این عرصه هستند. این حوزه فضای کسب و کار را به شدت تحت تأثیر قرار داده و شرکت ها چاره ای جز سرمایه گذاری و ورود به آن ندارند. وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی بخش اعظمی از وقت جامعه را به این حوزه اختصاص داده اند و بواسطه فناوری های جدید سرعت تبادل اطلاعات به شدت افزایش پیدا کرده است. صنعت بازاریابی و برندسازی دیجیتالی با سرعت به پیش می رود و بخش قابل توجهی از بودجه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است به طوری که در سال ۲۰۱۴ در جهان حدود ۱۲۱ میلیارد دلار در این صنعت هزینه شده است. ایران، به واسطه افزایش ضریب نفوذ اینترنت و همچنین ورود تکنولوژی…

بیشتر بخوانید
هوای شهرمو دارم

تحلیل کمپین برندینگ همراه اول

توسط | مطالب حوزه برند | بدون دیدگاه

هوای شهرت را داشته‌باش! “تحلیل کمپین برندینگ همراه اول” مصاحبه با روزنامه فرصت امروز – ۵ بهمن ۱۳۹۳ اهمیت دادن برندها به محیط پیرامون خود، شیوه‌ای است که سال‌ها توسط بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان در حال اجرا است. برندها با این شیوه علاوه بر اجرای مسئولیت اجتماعی، جایگاه خود را نیز میان مشتریان بالا می‌برند. این موضوع در داخل کشور ما نیز چند وقتی است رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و به تازگی اقدامات قابل‌توجهی از برندهای داخلی در این راستا مشاهده می‌شود. اپراتور همراه اول چندی پیش با مشارکت سازمان محیط‌زیست، رویدادی را به مناسبت ۲۹ دی‌ماه، روز هوای پاک برگزار کرد. این رویداد با شعار «من یه همراه اولی‌ام، هوای شهرمو دارم» از طریق ارسال پیامک به مشترکان این اپراتور اطلاع‌رسانی شد. همراه اول در این رویداد از مشترکان خود خواسته بود که در روز هوای پاک از وسایل نقلیه عمومی جهت حمل‌و‌نقل استفاده کنند. به هرحال این روز یک رویداد ملی است، ولی همراه اول آن را به سمت برند و مشترکان این اپراتور هدایت کرده بود که علت آن قابل بررسی است. اینکه برگزاری این رویداد چقدر با استراتژی برند همراه اول همخوانی دارد و با تکمیل کردن چه نکاتی می‌توانست این کمپین…

بیشتر بخوانید

مدیریت برند، جایگاهی از قلم افتاده

توسط | مطالب حوزه برند | بدون دیدگاه

یک جایگاه استراتژیک که در بیشتر شرکت‌های ایرانی مغفول مانده است، جایگاه مدیر ارشد برند و نقشی است که مدیریت برند می‌تواند در موفقیت و بقای سازمان ایفا کند. از آنجا که بسیاری از مدیران ارشد و صاحبان کسب‌و‌کار در کشور، اطلاعات جامع و کافی در خصوص برند و مدیریت علمی برند ندارند، بنابراین لزوم وجود چنین جایگاهی را در سازمان خود احساس نکرده‌اند یا به‌صورت سنتی بخشی از وظایف این جایگاه را بین واحدهای مختلف تقسیم کرده‌اند و در‌خصوص معدود برندهای موفق ایرانی، خود مدیرعامل این نقش را ایفا کرده است. مدیر برند، در حقیقت مسئول صیانت از مهم‌ترین دارایی سازمان است‌، بنابراین این جایگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حساسیت را برای انتخاب چنین فردی بالا می‌برد. می‌توان گفت که مدیر برند به نوعی، به نیابت از مدیرعامل، مسئول نظارت بر اجرا و پیاده‌سازی استراتژی برند در سازمان است. از آنجا که مدیران عامل دغدغه‌های فراوانی دارند، بنابراین وجود فردی که بتواند این مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرد لازم است. مدیر برند، آخرین جایگاه در سازمان‌های ایرانی  برخلاف تعریف رایج، مدیر برند، مسئول تبلیغات شرکت نیست بلکه نظارت بر تبلیغات و روابط‌عمومی تنها بخشی از وظایف اوست. مدیر برند باید به تمامی فرآیندهای سازمان مسلط باشد و…

بیشتر بخوانید
Add a pluse to your brand

بازسازی برند؛ روح تازه‌ای که در کالبد سازمان دمیده می‌شود

توسط | پست بلاگ صفحه اصلی | بدون دیدگاه

در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در ظاهر و عملکرد برخی برندهای بزرگ نظیر بانک سامان ، ملت و… بوده‌ایم؛ تغییری که به یکباره موجی را در حوزه بازسازی برند ایجاد و سایر سازمان‌ها را نیز به بازسازی برندشان ترغیب کرد. رنگ، لوگو، لباس پرسنل و… مواردی بود که برخی از این سازمان‌ها درصدد تغییر آن برآمدند، اما در بسیاری از موارد، تغییری در نحوه ارائه محصول و خدمت دیده نشد. به گزارش نامه نیوز، این مسئله نشان از آن دارد که این شیوه بدون استراتژی و تحقیقات هدفمند و صرفا برای جا نماندن از رقبا صورت گرفته است. وقتی برندسازی مجدد ناقص و بدون استراتژی انجام شود، در برخی موارد خسارت جبران‌ناپذیری به سازمان وارد می‌کند. درباره مبحث بازسازی برند با رضا مهدوی، مدیر برند همراه اول و مشاور حوزه برند به گفت‌وگو نشسته‌ایم. در این گفت‌وگو مهدوی که سابقه طولانی در حوزه مشاوره برند دارد، به سوالات فرصت امروز پاسخ می‌دهد تعریف شما از برندسازی مجدد یا Rebranding چیست؟ مبحث برندسازی مجدد در کشور ما به درستی تعریف نشده است. برخی از مدیران گمان می‌کنند اگر رنگ سازمانی یا لوگوی‌شان را عوض کنند برندسازی مجدد انجام شده است. اساسا برندسازی مجدد، از بازنگری در استراتژی شروع می‌شود، یعنی اول…

بیشتر بخوانید

بازسازی برند؛روح تازه ای که در کالبد سازمان دمیده می شود

توسط | اخبار | بدون دیدگاه

در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در ظاهر و عملکرد برخی برندهای بزرگ نظیر بانک سامان ، ملت و… بوده‌ایم؛ تغییری که به یکباره موجی را در حوزه بازسازی برند ایجاد و سایر سازمان‌ها را نیز به بازسازی برندشان ترغیب کرد. رنگ، لوگو، لباس پرسنل و… مواردی بود که برخی از این سازمان‌ها درصدد تغییر آن برآمدند، اما در بسیاری از موارد، تغییری در نحوه ارائه محصول و خدمت دیده نشد. به گزارش نامه نیوز، این مسئله نشان از آن دارد که این شیوه بدون استراتژی و تحقیقات هدفمند و صرفا برای جا نماندن از رقبا صورت گرفته است. وقتی برندسازی مجدد ناقص و بدون استراتژی انجام شود، در برخی موارد خسارت جبران‌ناپذیری به سازمان وارد می‌کند. درباره مبحث بازسازی برند با رضا مهدوی، مدیر برند همراه اول و مشاور حوزه برند به گفت‌وگو نشسته‌ایم. در این گفت‌وگو مهدوی که سابقه طولانی در حوزه مشاوره برند دارد، به سوالات فرصت امروز پاسخ می‌دهد تعریف شما از برندسازی مجدد یا Rebranding چیست؟ مبحث برندسازی مجدد در کشور ما به درستی تعریف نشده است. برخی از مدیران گمان می‌کنند اگر رنگ سازمانی یا لوگوی‌شان را عوض کنند برندسازی مجدد انجام شده است. اساسا برندسازی مجدد، از بازنگری در استراتژی شروع می‌شود، یعنی اول…

بیشتر بخوانید
کنفرانس فرانچایز

اولین نمایشگاه و کنفرانس فرانچایز در ایران

توسط | سخنرانی ها, مطالب حوزه برند, همایش ها | بدون دیدگاه

فرانچایز چیست؟ فرانچایز یا همان اعطای حق نمایندگی امتیازی است که گیرنده در ازای پرداخت حق الزحمه و درصدی از در آمد ناخالص به فرانچایز دهنده ،حق استفاده از علامت تجاری، نام و تبلیغات فرانچایز دهنده را برای مدت محدود و جهت ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه را خواهد داشت. در حقیقت این سیستم روشی مطمئن برای سرمایه گذاران جدیدی بوده که علاقمند به راه اندازی کسب و کار در زمینه مشابه با شرکت فرانچایز دهنده است ،در این روش شخص می تواند با ریسک کمتر،علی رغم درصد سود ظاهری کمتربه دلیل دسترسی به بازار فروش از قبل ثبات یافته، سود واقعی بیشتری داشته باشد. از نمونه های موفق جهانی فرانچایز می توان به مک دونالد، استارباکس، ساب وی و …. اشاره کرد. مزایای استفاده از فرانچایز · سرمایه گذاری با ریسک کمتر · عدم نیاز به تخصص یا تجربه زیاد · دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت شده · سود دهی‌ سریع · عدم نیاز به تبلیغات جداگانه · استفاده از آموزش‌های اولی‌ شرکت فرانچایز دهنده · عدم وابستگی بازار فروش به قوم یا ملیت خاص اولین کنفرانس و نمایشگاه فرانچایز در ایران در تاریخ ۴و۵ تیرماه ۱۳۹۳ در محل هتل المپیک تهران…

بیشتر بخوانید

ام بی ای نیوز:

توسط | اخبار | بدون دیدگاه

 واژه‌نامه‌ منبعی مرجع است که اطلاعاتی راجع به گروهی از اشکال زبانی شامل کلمات، عبارات، کلمات اختصاری‌ و… را به مخاطبان ارائه‌ می‌کند. معنای این واژه ها به مانند راهنمایی برای ارتباط بهتر میان مخاطبان عمل می‌کنند. همگی ما برای ایجاد یک ارتباط بهتر نیاز به پیام‌ها و زبانی مشترک داریم. حال گردآورندگان “کتاب واژه نامه برند” عنوان می‌کنند: همواره یک مشکل ارتباطی میان مشاوران و مدیران ارشد برندها و صاحبان کسب‌ و کار در ایران وجود داشته است. این مشکل عدم وجود یک زبان مشترک میان آن‌هاست. بهترین راه‌حل این مشکل گرد‌آوری و ایجاد یک واژه نامه برند است. واژه‌نامه‌ای که این زبان مشترک را بین مشاوران و مدیران برند و صاحبان کسب‌ و کار ایجاد‌ می‌کند. به تازگی کتاب واژه‌نامه برند توسط “انتشارات گردون سپهر” برای ایجاد این زبان مشترک منتشر شده است. واژه‌‌های این کتاب به همت دو تن از فعالان حوزه مشاوره برند “رضا مهدوی” و “محمد قاضی‌ زاده” گردآوری و ترجمه شده‌اند. با رضا مهدوی یکی از این گرداورندگان کتاب گفتگوی صمیمانه‌ای درباره این واژه‌نامه داشتم. با چه انگیزه‌ای این کتاب را گردآوری کرده‌اید؟ حوزه فعالیت ما مشاوره برند است. در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم. بر اساس این تحقیقات به این نتیجه…

بیشتر بخوانید
واژه نامه برند

واژه نامه برند

توسط | کتاب ها | بدون دیدگاه

برندهای زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده اند. بعضی موفق بوده و برخی شکست خورده و از گردونه رقابت حذف شده اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب و کار های کوچک و بزرگ در ایران، عدم پیروی از دستورالعمل های علمی برندسازی است. برخی از مدیران سنتی، به برندسازی اعتقاد ندارند و برخی دیگر، زمانی که کسب و کارشان توسعه پیدا می کند و خود را در عرصه رقابت تنگاتنگ با رقبای قدرتمندشان می بینند، نیاز به حضور مشاوران برند و بازاریابی را احساس می کنند تا بتوانند سهم بازارشان را حفظ و یا افزایش دهند. اما همواره یک مشکل ارتباطی میان مشاوران و مدیران ارشد برندها وجود داشته و آن، عدم وجود یک زبان مشترک میان آنها است. وجود یک زبان مشترک در هر حوزه ای، یک ضرورت است. یکی از مواردی که کمتر به آن پرداخته شده است، حوزه برند و برندسازی است. از آنجا که این علم در کشور ما نوپاست و هنوز راه زیادی تا بومی سازی این علم در کشورمان داریم، تلاش کردیم تا با گرداوری واژه نامه برند، زبان مشترکی بین صاحبان صنایع و کسب و کار و مدیران برند و بازاریابی بوجود بیاوریم. راه حل این مشکل را…

بیشتر بخوانید

نشست هم اندیشی هشتمین کنفرانس بین المللی برند

توسط | اخبار | بدون دیدگاه

نشست هم ­اندیشی هشتمین کنفرانس بین­المللی برند که طی روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه در سالن همایش­های رازی تهران بر­گزار می­شود با حضور برخی از اعضای شورای سیاست­گذاری کنفرانس و جمعی از مسئولین اتاق­های بازرگانی و تشکل­های اقتصادی، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. به گزارش سرویس اقتصادی اتاق خبر و به نقل از ستاد خبری هشتمین کنفرانس بین المللی برند: مهندس افشین نامورپور مشاور عالی و مدیر امور اتاق­ها­ی بازرگانی و تشکل­های اقتصادی و رئیس شورای راهبری رسانه­ای هشتمین کنفرانس بین المللی برند، در ابتدای این هم­اندیشی گفت: در کنفرانس هشتم که با رویکرد حمایت از تولید ملی و توسعه صادرات برگزار خواهد گردید، در تلاشیم با همکاری اتاق­های بازرگانی و سایر تشکل­های اقتصادی بخش خصوصی، از یک طرف بستر لازم در حوزه حاکمیتی چه در بعد قانون­گذاری و چه در بعد اجرایی در دستگاههای دولتی را هموار نماییم و از طرف دیگر، کنفرانس در تلاش است تا فعالان اقتصادی با توجه جدی تر به مقوله برندسازی، از این ابزار کارآمد برای کسب سهم بیشتر بازارهای داخلی و صادراتی به نحو مطلوب تری بهره­ مند گردند. وی افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم توفیق تولیدکنندگان کالاهای ایرانی از کسب سهم بازار ۷۵ میلیونی…

بیشتر بخوانید

مصائب برندسازی در ایران

توسط | اخبار | بدون دیدگاه

مدیر برند شرکت همراه اول با بیان اینکه در ایران، برندسازی، درک نشده است، تاکید کرد در مسیر برندسازی در کشور مشکلات عمده وجود دارد. به گزارش آفتاب ری به نقل از ستاد خبری هشتمین کنفرانس برند، رضا مهدوی با تاکید بر اینکه در ایران تمرکز بر روی تولید محصول است، ادامه داد: متاسفانه در کشور ما، کسی به فکر برندسازی و ارائه محصولات و کالاها با برند نیست. این درحالی است که کشورهای دیگر، با قدرت در این عرصه کار کردند و درآمدهای آنان از برندسازی از بودجه درآمد نفتی کشور ما بیشتر است.  وی همچنین به نقش برندسازی در توسعه صادارت اشاره کرد و گفت:  ایجاد برند موفق، باعث می شود وارد بازار جهانی شویم و بتوانیم با رقابت، بازار جهانی را با محصولات ایرانی، تسخیر کنیم. نباید فراموش کرد هر محصولی که تولید می شود، مشابه آن در بازار، وجود دارد. تنها موضوعی که باعث تفاوت دو محصول مشابه می شود، داشتن برندی شناخته شده است. با این حال ، مهدوی تاکید دارد در مسیر برندسازی در ایران مصائب و مشکلات بسیاری وجود دارد. وی توضیح داد: در ایران اولین مشکل در برندسازی، نبود قانون شفاف است. به لحاظ حقوقی، صاحبان صنایع نمی توانند با خیال آسوده فعالیت کنند،…

بیشتر بخوانید