کتاب <<واژه نامه برند>> به همت رضا مهدوی و محمد قاضی زاده توسط انتشارات گردون سپهر منتشر شد.

توسط ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ اخبار بدون دیدگاه
واژه نامه برند به بازار آمد

واژه نامه برند به بازار آمد

رضا مهدوی، مدیریت برند و تبلیغات اپراتور سوم، گردآورنده و مترجم این کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همیشه یکی از مشکلات و دغدغه‌های حوزه کسب و کار و برندسازی، نبود یک زبان مشترک میان مشاوران، مدیران برند و بازاریابی و مدیران ارشد سازمان‌ها بوده است. این دغدغه موجب شد تا به فکر گردآوری و ایجاد یک فرهنگ واژگان برند بیفتم. در فاز اول شروع به بررسی منابع فارسی و انگلیسی موجود کردیم و در قالب یک پژوهش دو ساله واژگان حوزه برند را جمع‌آوری و ترجمه کردیم. البته مهم‌ترین منبعی که در طول دوره پژوهش به آن رسیدیم، فرهنگ واژگان «اینتر برند» بوده است.

وی افزود: یکی از معضلات عمده کتاب‌های این‌چنینی، عدم انتقال درست پیام و واژه‌سازی مناسب است. در خصوص کتاب‌های تخصصی، برای ارائه یک ترجمه مناسب علاوه بر داشتن دانش ترجمه و تسلط بر زبان مبدا و مقصد، لازم است تا مترجم تجربه و تسلط کافی بر موضوعات مطرح‌شده در کتاب را داشته باشد. این کتاب زبان مشترک مشاوران و مدیران برند و صاحبان کسب و کار است.

مهدوی ادامه داد: در تدوین این کتاب به همراه محمد قاضی‌زاده از متخصصان حوزه برند، تلاش کردیم بهترین معادل‌های فارسی را برای اصطلاحات انتخاب و روان‌ترین ترجمه ممکن را ارائه دهیم. مخاطبان این کتاب، مدیران برند، تبلیغات و بازاریابی، مدیران عامل شرکت‌ها و دانشجویان رشته‌های مدیریت اجرایی، بازاریابی و بازرگانی هستند.

این کتاب به تازگی توسط انتشارات گردون سپهر منتشر شده و از طریق فروشگاه اینترنتی کتاب فردا هم قابل تهیه است.

لینک خبر

نظر شما

ایمیل شما منتشر نمی‌شود.