کمپین خلاقه ی اپراتور تلفن همراه vodafone در مصر

توسط ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه

VF_Logo_Stack_RED

FAKKA در زبان عربی و مصری به معنی “پول خرد” است. در مصر گرفتن پول خرد به یک دغدغه تبدیل شده است. در جریان پولی کشور بسیار مقدار کمی پول خرد وجود دارد که این امر هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان مشکلاتی را ایجاد کرده است. فروشگاه های مختلف برای حل این مساله روش های جایگزین را استفاده می کردند؛ داروخانه ها یک ورق آسپرین، سبزی فروشی ها یک تکه کوچک سبزی و سوپر مارکت ها با دادن چند عدد شکلات پول خرد را جبران می کردند. اما Vodafone این مشکل را شناسایی کرد و برای آن یک راه حل بهتر پیشنهاد داد. برای گردشگرانی که وارد مصر می شدند شاید این مساله خیلی به چشم نمی آید اما برای مردم مصر به یک مساله بزرگ تبدیل شده است.

 

راه حلی که Vodafone ارائه داد، تولید میکرو کارتهای شارژ بود که در مغازه ها توزیع می شدند و می توانستند به جای پول خرد مورد استفاده قرار بگیرند. این کارت شارژ ها مبالغ بسیار کمی داشتند و در چند نوع ارائه شدند.

کلمه FAKKA بعد از این کمپین فراگیرتر شد و بعد از آن هر موقع کسب و کارهای کوچک بخواهند بقیه پول مشتری را بدهند از FAKKA استفاده می کنند که از روش های دیگر خیلی بهتر است.

با فروش در بیش از ۴۶۰۰۰ فروشگاه پیشرفت این کمپین تا حدی بود که FAKKA در مصر به عنوان یک جریان درآمدی جدید شناخته شد.

Vodafone در ماموریت های خود به این موارد اشاره کرده است:

Our mission: To enrich customers’ lives through the unique power of mobile communications

ماموریت ما: غنی ساختن زندگی مشتریان مان با استفاده از قدرت منحصر بفرد ارتباطات موبایلی

در این کمپین نیز Vodafone به ماموریت خود عمل کرد.

نظر شما

ایمیل شما منتشر نمی‌شود.